300 kr surf

Så, hur har jag det? Hur mår jag? Vad tycker jag om skolan? Jag ska vara ärlig och säga att det inte har varit särskilt fabulöst. Inte kul alls. Man kan väl säga såhär; några krav man bör uppfylla när man tar emot en främmande internationell student för ett par nätter är att 1. Erbjuda ett eget rum där resterande familjemedlemmar ej leker studsmatta i studentens säng. 2. Erbjuda toalett som ej är en spännande kombination av toalett och föräldrarnas sovrum. 3. Ha det mest grundläggande man kan förvänta sig, nämligen wifi, så att studenten inte måste lägga ner en förmögenhet på surf i utlandet. 4. Ej vara tidsoptimist så att student ej måste leka mamma och knyta skor på barnen och ändå sitta superstressad i bilen, rädd för att bli sen allra första dagen. 5. Ha mobilnummer som ej är blockerade för allt som inte är USA.  Familjen är verkligen jättetrevliga och hjälpsamma, men det är inte helt lätt att trivas. 

Dock, och det är ett enormt dock, så verkar skolan vara smått fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0