Stanna till

Igår sa min kropp ifrån, och det gjorde den ordentligt. Jag låg i sängen hela dagen och försökte komma i balans igen. De senaste dagarna har jag känt att hela jag inte riktigt vill hänga med, men jag tycker att jag har tagit hand om mig själv bra så jag har viftat bort det. Dock insåg jag igår, efter viss övertalan av Jack, att jag borde stanna hemma och ta igen mig. Jag tycker verkligen inte om att krasha, och speciellt inte när livet inte verkar mer hektiskt än annars. Det repar bilden jag har av mig själv. Jag ska klara av utmaningar. Detta är inte ens så mycket mer av en utmaning än något annat. Men så började jag tänka. Jag är inte van vid att ha så mycket skolarbete igång samtidigt, och det gör mig stressad att hela tiden veta att jag aldrig får släppa taget om skolan. Förra veckan var fylld med aktiviteter, och även fast alla inte var särskilt stora så är det många intryck som ska tas in. Jag samlar energi genom att få vara ensam och ta det lugnt ett tag, men här vet jag att det bara är en tidsfråga innan min roomie kommer hem vilket gör att jag inte trivs i mitt rum och inte kan slappna av ordentligt. Trots att jag lägger mycket tanke i vad jag äter så verkar det som att maten här ändå inte riktigt räcker till för att ge mig all näring. Allt detta kombinerat fungerar inte alltid så bra, och igår fick det vara nog. Idag mår jag lite bättre, men resten av veckan kommer jag att ta det väldigt lugnt, bara göra det jag verkligen måste. I helgen så är det bara fem veckor kvar tills jag är hemma igen, och idag längtar jag otroligt mycket efter den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0