Lagom

Vi hade en liten presentation som Sverige igår, jag och Brianna. Alla internationella studenter och de som pluggat utomlands i en av mina kurser blev erbjudna en fin liten bunt extrapoäng om man gjorde en presentation om det landet. Kursen handlar om hur man leder globala företag och vi har fokuserat mycket på hur olika kulturer ser ut, så det var det som fick bli fokus i presentationen. Brianna var på Linnéuniversitetet i Växjö förra våren, så det var kul att kunna presentera skillnaderna från båda hållen; hon berättade om vad hon hade chockats över, och jag kunde förklara varför det blev en motsatt chock för mig här. Vi tog upp allt från allemansrätt, återvinning, betald föräldraledighet och lattepappor till ständigt köande, Helan Går, att inte småprata med främlingar och Jantelagen. Det hela blev väldigt roligt och vi belönade både frågor och svar med Marabou. Lättförtjänta poäng med andra ord!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0