Make love, not war

Det var för ganska så exakt två år sedan jag var i Västerås förra gången. Då för att fira en typ av årsdag. Nu för att fira en annan. Tyvärr så kunde jag under helgens upplevelser konstatera att om vi bara hade gått åt höger istället för vänster varje gång när vi lämnade hotellet så hade vår resa fyllts av en mer kulturell sida och mindre shoppingpåsar. Det är det som är fördelen med att ha guider plockade direkt ur lokalbefolknigen.
Jag skulle som sagt spendera helgen med vänner som gör mig pirrlycklig, dvs mina guider. Och det gjorde jag. Efter att under ett halvår fått höra historier om folk och platser jag inte riktigt kunnat relatera till så är nu det mesta uppklarat. Jag vet numera hur det ser ut när Cassandra berättar att hon tar fram brieost ur kylen. Jag har dessutom bilder och personligheter till namnen som fladdrat förbi i diverse konversationer.
Huvudpunkten med denna utflykt var att en av de där jag tycker så mycket om hade hyrt in en tidsmaskin för att visa hur tjugoårsdagar firades för sisådär 40 år sedan. Detta förevigades tack vare Cassandras kamera och ett stort antal olika fotografer.
Jag må låta klyshig och fantasilös, men det var en helt fantastisk helg! Det är i sällskapet Fundberg och Söderberg jag trivs som allra bäst. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0