New tricks

Min dator innehåller inte samma mängd filmer som de flesta andras. Högst troligt fler Gossip girl- och Vänneravsnitt än vad som anses hälsosamt, men just filmerna är sällsynta. Dock är en av dessa en favorit. Pocahontas. Den går om och om igen. Jag tröttnar aldrig, och fascineras varje gång av hennes starka vilja att följa sina drömmar.
När alla andra följer strömmen så ser hon steget längre och inser att det kanske finns en annan plats för henne. Hon kämpar emot vad folk säger och väljer att istället göra det hon känner är det rätta, även fast det är en stor risk. Det är därför jag ser upp till denna indian. Visserligen vill jag inte fly ifrån stammens påstådda hjälte. Inte heller rädda livet på mannen som matar min tvättbjörn med skorpor. Att stå under ett enormt pilträd och kyssas hade jag kanske kunnat gå med på dock. Jag vill våga chansa för att nå dit jag vill. Jag vill inte nöja mig med något jag känner är lagom för mig. Jag vill göra något storslaget. Och det är den damen bra på.
 
Och drömmen finns bland skogens träd
Och vattenfallet gömmer den
Jag vet den lever starkt i allt omkring mig
Och hur ska jag väl nånsin kunna lämna friheten
Hur lämnar man den dröm man har inom sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0