Sen en tid tillbaka

Nu har jag tröttnat ordentligt på allt prat om att riktiga kvinnor har kurvor. Killar gillar att ha något att ta i och man ska älska varenda fettcell man har. Jag tycker det är bra att man pushar på för att ändra våra ideal, men man är väl inte midre kvinna för att man är rak och smal?
Visst har jag små komplex med min kropp, men i det stora hela tycker jag faktiskt om den. Och jag är riktigt stolt över mig själv för att jag kan säga så. Det finns så otroligt många som står framför spegeln varje dag och vill ändra både det ena och det andra. Jag är så glad att jag inte är en av dem.
Men när det kommer argument om att man ska ha kurvor, att jag är så smal och att jag måste äta mer så påverkar det mig mer än jag vill att det ska göra. Jag vet att jag är smal. Jag har ett BMI på 17,6 vilket är en bit ifrån normalvärdet, men jag är noga med att äta ordentligt och regelbundet. Att trycka i mig en massa skräpmat enbart för viktens skull skulle jag aldrig göra. Jag hade kanske gått upp lite, men hälsan skulle ju vara kass. Så länge jag äter vanlig mat så går jag helt enkelt inte upp i vikt, och det är bara så det är.
Istället för att få kommentarer om att jag är för smal så vill jag höra att jag är fin. För jag är rädd att det slutar med att jag står där framför spegeln och granskar mig själv från topp till tå med en massa negativa tankar. Jag vill helt enkelt fortsätta att vara nöjd med mig själv, och det borde alla andra vara också!

Kommentarer
Postat av: Lisa

du är fin gumman, låt ingen säga något annat <3

föresten så frostar mamma av frysen, inte så kul som när du gjorde det..... ;)

2012-01-22 @ 12:05:35
Postat av: Ronja

Felicia du är fin!:*

2012-01-22 @ 12:39:11
URL: http://melcker.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du har ju dom sexigaste benen i världshistorien.

2012-01-22 @ 13:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0