Det jag vill

Sista natten på vandrarhemmet väntar och imorgon är det min sista dag på jobbet. Blandade känslor, minst sagt. Rummet är bara skönt att bli av med- få ha min mat ifred, få sova i min egen säng för första gången sen natten innan studentbalen, slippa ha fest utanför dörren när jag ska upp 06.00, duscha utan att oroa mig för spindlar, allmän bekvämlighet. Jobbet är lite tuffare att lämna med alla söta tanter och gubbar, och även om jag skulle komma tillbaka nästa sommar så vet jag tyvärr att några av dem inte finns kvar då. Och så är det hela känslan bland kollegorna jag kommer sakna.
De första dagarna, innan jag hade hunnit lära känna någon, så ångrade jag mig något fruktansvärt och ville bara åka hem. Men det gick snabbt över, och nu har jag varit med om saker jag aldrig trodde jag skulle göra, fått många nya fina vänner och utvecklats som människa. En av de bästa sakerna jag har gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0