Vill inte vara fast

Nu är det dags. På riktigt. Jag ska dra ner på onyttigheterna. Den som tror att det är för att jag är rädd för att bli tjock kan slänga den tanken i en soppåse, skicka den till Antarktis och be någon gräva ner den. Typ så. Jag vill ju gå upp i vikt, men vill för den skull inte vara onyttig för det. För hälsans skull.
Jag och Lisa har kommit fram till en pakt. Onyttigheter är tillåtna fredag och lördag + en valfri dag varje vecka. Kan tyckas vara enkelt, men om jag räknar alla dagar i veckan jag äter godis, chokladbollar eller något annat med väldigt mycket socker så kanske det inte blir så lätt ändå. Det skönaste vore om jag kom ur hela godisgrejen, som jag gjorde i somras. Då åt jag godis "bara för att" även fast jag inte ens var sugen.
Jag vill lära mig att äta mer frukt och annat bra istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0