Nu blev det kvällen!

Det verkar som att var och varannan blogg gör årskrönikor, så jag tänkte inte vara så mycket sämre. Bara lite... Jag klarar inte av att skriva så mycket utan att det blir pannkaka av alltihop. Men en bild säger ju mer än tusen ord, so here you go!

Lisa fyllde 17 och det firades med en galen förfest och Kronan


Myskväll med mysiga flickor!


Lisa, jag, Michelle och Melinda dansar loss i Johns vardagsrum innan en annan Kronanfest. Hur mycket säger Melindas min "wiiieeeeeee"?!


Picknick på matsalsgolvet innan vi skulle visa upp våra tragedier. Jag gillar picknick. Och golv. Och teatrare.


Felicia Berger och Michelle Kallin lämnade landet för att inta Kreta!


Kullenfestivalen, och den var helt nykter på grund av Borggårdsfesten. Dock inte så rolig.


Efter Borggårdsfesten var det skrubb som gällde. En vecka efter Kreta. Hejdå solbränna.


Efter skolavslutningen i väntan på studenterna


Min fagra hamsterkind efter en av mina borttagna visdomständer. Här hade dessutom det mesta gått ner...


Midsommarfirande ute i Vedum med Louise och ingen mindre än Daniel Nilsson! Då kände vi inte varandra så vad jag minns så hälsade vi bara. Okej, jag minns inte ens att vi hälsade, men jag hälsade på en herrans massa folk så han borde ju ha varit en av dom?! Om jag bara hade vetat att vi skulle bli tillsammans några månader senare!


En glad Amanda + en glad Louise + en glad Anna + en glad Felicia = En bra dag där allt krestade kring Oskar Linnros!


Här ser vi ett exemplar av Louisuis Grabus på Liseberg. Här hamnade hon tillsammans med mig när vi under en kväll i Göteborg inte kom in på discot. Ska det vara alkoholfritt så får dom väl skriva det också? Men, men, vi hade väldans trevligt ändå! Tror vi hade haft tråkigare inne på discot, och dessutom fick vi trevligt sällskap till stationen lite senare.


Någonstans i Falköping City var jag med denna snyggingen på Maratonrock. Kvällen var konstig, men morgonen var det mest konstiga och awkwarda jag nånsin varit med om... Kort sagt: don't drink and make decisions.


Jag och Michelle skulle ha picknick. Jag tog med mig kakor att äta och hon åt en banan. Som om det inte vore nog så sprang hon dessutom hela vägen till vår sten. Aja, jag cyklade i alla fall!


Ännu en mysig estetpicknick, fast denna gång i Plantis.


Såhär kan det se ut när ett stycke Lisa Brage och ett stycke Emma Holmén har inflyttningsfest!


Tillsammans med John, Louise och Sarah så spelade vi in filmen "Videoblogg" till en filmtävling. Efter massa brainstorming, planering, springande, "vindrickande", pinsamma tystnader, badande i en fontän och en heeel natts redigering så blev vi tillslut klara. Inte illa för att bara vara ett dygn! Tyvärr vann vi inte, utan det gjorde lite konstnärligare filmer. Om dom nu var det.


När Ylva har förfest så vet man aldrig vad som kan hända. Här hade Michelle försökt lära mig breakdance eller något. Minnet sviker... Det var i alla fall den här kvällen som jag dansade med en snygg blond kille som senare kom att bli min pojkvän!


En überseriös mamma och hennes dotter som aldrig tycks tröttna på kundvagnsbilar!


Den här bilden är riktigt cool tycker jag! Det är i alla fall Sigrid innan Kronan. Och det är Johns bild!


Emanuels fest är lätt den roligaste festen jag någonsin varit på! Videosen, eller hur man säger, härifrån är så sjukt galna, men jag skrattar lika mycket varje gång! Här är fröken Grabo, Viktoria och jag.


Spökvandringen är icke att förglömma! Efter flera månader av slit och stress så blev det äntligen dags för två dagars spelande. Det resulterade till ett stort bidrag till vår Londonsresa!


Alfred aka Pippi bestämde sig för att dra till med klassfest. Och vilken fest det blev! (Btw så var den även den här dagen det blev jag och Daniel på riktigt)


Är man i Stockholm så måste man ju gräva i soptunnor!! Eller så försöker man bli av med en burk turkisk yoghurt som man av misstag fick med... Du väljer själv vilken förklaring.


Kvällen då Carrie, Charlotte, Samantha och Miranda intog scoutstugan i Skara. I tio centimeters klack så blev Sarah min lillasyster, och hon kan inte klättra upp på handfatet! Dessutom luktade inte tvålen något...


Fantasisminkningen i skolan som jag tyvärr inte hann klart med. Vi kan ju låtsas att jag har på båda ögonen i alla fall!?


Älskade, älskade dans! Seriöst, finns det något roligare?! Jag blir glad bara jag ser bilden!


Sjutusen år efter alla andra bestämde jag mig för att följa trenden och bli 17 jag med!


Tillsammans med min trogne kompanjon Hjärter Dam i form av Melinda befann vi oss mitt i Skara med massa MoPfolk innan vi drog vidare till Lusse. En kväll som var rolig ändå tills den blev riktigt dålig...


Alfred sitter och klappar kartongen med discolampan i, morfar begravs i julklappar och jag ser allmänt glad ut!

Jag hoppas verkligen att bilderna ligger i rätt ordning nu för det var banne mig inte lätt att tänka ut när allt hände. Det här året ska jag ha kameran framme betydligt oftare så jag får med mig bilder från fler tillfällen! Dessutom är det många av dom här bilderna som jag har fått av andra.

Nu när jag kollar tillbaka på allt så märker jag hur långt det faktiskt har varit, men det har varit helt underbart. Jag hoppas verkligen att detta året blir minst lika bra! Jag fyller ju 18?!

Kommentarer
Postat av: melinda

jaa herregud dansbilden på mig är ju något utöver det vanliga haha!

och hjärter dam svinker inte sin spader :D

2011-01-03 @ 01:44:59
URL: http://melindahellberg.blogg.se/
Postat av: j

wiee! vilket härligt år! vi borde verkligen vunnit med vår film. jag har btw en grym filmidé till nästa maraton ;)

2011-01-03 @ 13:40:36
URL: http://passionssystemet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0