Aldrig känt såhär

Det har varit två kaosdagar. Igår var lite bättre, men idag var det inte okej.
Vi tar det från början: Igår skulle jag och Daniel med bussen ner till tågstationen för att träffa Sarah och åka till Skövde. Men när vi kommer ut så ser vi att bussen precis åker förbi. För tidigt dessutom! Vi vandrar ner till busstationen istället, men där missar vi också bussen. Till slut kommer en buss så vi kan åka med ett tåg senare. Det löste sig ju i alla fall!
Men idag var det värre. Daniel skulle till skolan, men när vi kom ner till busstationen visade det sig att bussen hade gått 5 minuter tidigare än vi trodde att den skulle gå. Ingen skola för honom med andra ord. Bara att vända hemåt igen, men jag klagade inte! Nästa kaosmoment skedde när jag skulle vara duktig och laga mat. När pastan kokade för fullt märkte jag att det droppade från fläkten... Snön hade yrat in och gjort så att det droppade ner fett. Mysigt... Ingen pasta för oss! Mackor funkar nästan lika bra.
Men jag har haft det väldigt bra dom här två lediga dagarna ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0