If I just lay here

Jag har märkt en sak som jag inte tycker om över huvudtaget. Det är så att min foundation börjar matcha min hudton igen...
För massa massa veckor sen så var det Jordgubbensdag i Vara och så rullade (ja, rullade. Mycket roligare än någon tråkig svamp eller borste!) jag på foundationen lite slarvigt och snabbt först i hela ansiktet utom i pannan. Precis när jag ska göra det så kollar jag mig ordentligt i spegeln för första gången och inser snart en sak: Jag blev blekare av sminket! Jag var för brun för min foundation!!
Det var med blandade känslor som jag tvättade bort det igen. Jag var väldigt glad över att jag var så brun, men samtidigt blev jag lite orolig... Vad skulle jag göra nu?! (Tro för guds skull inte att jag är någon sorts fjortis som inte kan visa mig utan foundation, för det är jag verkligen inte!! Jag går gärna utan! Men det var ju fest så...) Som tur var löste det sig ändå för det fanns resurser hos dom andra tjejerna.

Grejen är nu att den börjar funka igen... Visst, lite bronzing powder måste på för att det ska se okej ut, men det dröjer inte länge till innan jag inte ens behöver det... Jag vill inte bli som vanligt igen och sluta vara brun!!

Så fort skolan börjar igen så ska jag ner till Meddo och sola. Jag måste ju vara naturligt brun när skolan börjar i alla fall...

När jag var som brunast i sommar. Okej, jag blev ju inte "nu-har-jag-varit-i-Turkiet-i-två-veckor"-brun, men helt okej för att vara Sverige-brun tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Ronja

greklandbrun! lögnare ;)

2010-08-19 @ 14:44:31
URL: http://melcker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0