Homerun

Hur spenderade vi då första maj? Jo, vi hoppade på en gul skolbuss för att fara iväg till Minneapolis för där väntade en basebollmatch på oss. Det var Minnesota Twins och Chicago White Sox som det stod mellan. Vi tog oss in, stannade till i baren och klättrade upp på den löjligt branta läktaren. Jag hade gjort en research på YouTube i jakt på reglerna, så jag lyckades följa med ganska bra. Dock insåg jag att det är en väldigt lågintensiv sport, men ungefär lika mycket spänning och fart som shack, men jag gillade hela atmosfären. Det hela var extremt stereotypiskt amerikanskt. Kisscam, dansande maskotar och jordnötter man måste skala. Tillslut avfyrades fyrverkerier och vi insåg att Twins hade vunnit. Bra kväll det där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0