310

Nu när det bara är ett par veckor kvar innan jag far hemåt igen så kanske vi kan gå igenom boendesituationen litegrann. Jag bor alltså på en väldigt liten yta tillsammans med en annan student. Att säga att det är ett fint rum är en enorm överdrift, eftsom vi har väldigt olika syn på vad som är städat, stilfullt och när man bör diska, men jag har lärt mig att ignorera det faktum lite bättre. Hon är en väldigt specielt person, så det hopp jag hade om att få bo ihop med någon jag skulle kunna bli riktigt bra kompis med dog snabbt. Som tur är lyckades jag hitta en bunt andra vänner väldigt fort, så det blev inte ett bestående problem.
Så ja, jag bor alltså i korridor vilket innebär att man duschar/kissar/borstar tänderna á la camping. Det är en lång rad handfat, bås med toaletter och dusch bakom skynke i flipflop. Det var en sån fantastiskt lycka när vi var i Green Bay och jag kunde gå in i badrummet och ha allt därinne i samma rum, utan att behöva krångla med handduk på toan innan jag skulle duscha.
En annan speciell sak med att bo i korridor är avsaknaden av egen matlagning. Vi äter nämligen i en kafeteria, som ser ut som vilken stor skolmatsal som helst. I och med att vi betalade för både boende och mat i förväg så innebär det att vi nu har fri tillgång till den kafeterian och en måltid på lower campus, där alla lektioner är. Det systemet funkar väldigt bra, och jag har svårt att de hur det skulle fungera att ha ett sådant här typ av boende annars. Dock längtar jag något fruktansvärt efter farmors och farfars ordentliga husmanskost.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0