Oreos

Det må ha gått några dagar sedan helgen, men jag vill ändå dela med mig av fredagens förträffligheter. Kalmarflickorna (Jenny, Julia och Marielle om man ska vara exakt) och jag blev upphämtade av vän för att inhandla ingredienser för fantastisk middag. Vår vän och hennes pojkvän gjorde sin utbytestermin i Växjö förra våren och blev smått besatta av landet med allt vad det innebär. På grund av detta tog vi tillfället i akt att göra en ordentlig svensk meny. Toast skagen med hemmagjord skagenröra. Hasselbackspotatis med baconinlindad kyckling. Marängswiss med extra allt. Jag måste säga att det blev väldigt lyckat. Mycket troligtvis på grund av kombinationen ingenhemlagadmatpåmånaderleverpåmateniskolmatsalen och börjarsaknasvenskmatsominteenbartärgenmodifieradochfylldmedkonstämnen. Efter väldigt angenäm middag gick vi till en spelning deras kompisar skulle vara med i. Vi gick alla dit i tron om att det var de som skulle sjunga en välutvald kollektion av Madonnas låtar, men det stämde inte riktigt. Så där stod vi tillsammans med en väldigt spännande blanding av folk som hade rökt både det ena och det andra. Allt som allt så var det ändå en fantastisk kväll.
 
(Nedan kommer en skrytbild, men den är välförtjänt eftersom det var -20 grader för bara en vecka sedan)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0