Packers

Låt oss prata lite väder denna kväll. I Wisconsin så är inte vädret bara kallprat i brist på andra intressanta samtalsämnen. I Wisconsin så är väderanalytiska samtal ständigt aktuella. Det är lite som i mittendelen av Balder, där det är jämna vågor och man knappt hinner förstå att man är påväg ner innan man är uppe på toppen igen. Innan spring break så var det 30 grader. Under lovet kom ett tjockt lager snö. För några veckor sedan var det 25 grader. Några dagar senare låg ett vitt hölje över marken. I helgen solade vi i 25 grader igen. Idag har det kommit snöskurar hela dagen. I välkomstbrevet jag fick från skolan innan jag åkte hit så varnade de för att vädret kunde vara "a bit crazy", men att det skulle vara såhär var nog ingen beredd på. Det känns surrealistiskt att veta att för bara några dagar sedan låg jag i bara bikini och shorts på det fältet som flingor nu landar på. Jag hoppas innerligt att vi är på toppen av berg-och dalbanan till helgen igen, för då ska vi på äventyr i Green Bay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0