Kärleksförklaring till ett kylskåp

Bitarna faller på plats. En efter en. Efter en vecka hemma så har jag lyckats någorlunda bra med att inse att jag inte längre bor där borta i vindsvåningen på Wolverton Gardens. Istället för en halv hylla så har jag ett fullt kylskåp. Istället för att veta att jag ska äta äggmacka så får jag flera påläggsalternativ. Istället för att ha mindre maraton av Vänner i sängen med Ylva så ser jag till att ta upp så mycket plats i sängen som möjligt. Istället för att stå lutad med armbågen som stöd i hörnet samt ett draperi klistrat mot rumpan så duschar jag helt stående med en fri rumpa.
Min motivering kring hemfarandet löd: Jag vill inte missa alla studenter och Peace and Love. Och studenter blev det ju. Men så var det historian kring den där andra delen. Så som kompensation för utebliven festival så ska jag istället sätta mig på ett plan om några dagar för att spendera en vecka i solen och Turkiet med tillhörande vän. Det är faktiskt inte helt fel det heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0