Think of something nice

Innan jag åkte till jobbet igår hade jag tänkt att skriva ett massivt depressivt inlägg om hur otroligt dåligt allt var på det nya stället. När jag kom hem kände jag inte alls så längre. Det kan ha berott på att tyrannmanagern som lägger all sin tid på att be mig göra fem saker på samma gång inte var där. Och inte heller tjejen som inte jobbat inom Zara längre än mig, men som ändå vet hur allting ska göras på rätt sätt, står och skriker åt mig när jag inte gör så som hon tycker är bäst utan istället gör det som funkar bäst för mig. Jag ville slå ner henne med närmsta skyltdocka. Hårt.
Som tur var kontrollerade jag min ilska något och kom tillbaka till jobbet igår med nytt hopp. Och då visade det sig att alla andra människor där faktiskt är ganska trevliga. Lite roliga till och med. Dessutom pratade jag med managern och hon gav mig hela Trafaluc. Avdelningen jag jobbade mest på i Knigtsbridge och som jag kan innan och utantill. Mitt rike. Så idag ska jag vara snygg, rolig och alldeles fantastisk på mitt jobb. För snygg kan man inte vara när man jobbar i provrummet och måste springa ut med alla kläder i ett åtta timmar långt konstant träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0