Dagens konstigaste

Ja, det händer ju en hel del konstigt i mitt liv trots allt. En del lite mindre konsitga, en del helt sjuka och de saker som hamnar någonstans därimellan. Jag tänkte att jag kunde dela med mig lite av de skratt, tankar och känslor de väcker!

Jag kan ju berätta om inte mindre än tre konstiga saker som hände igår!
1. Jag sitter på bussen till skolan och... aa bara sitter som man brukar göra liksom. Kollar runt lite på det runt omkring, även fast jag vet precis hur allt ser ut. Men jag gjorde en väldigt konstig observation. Det var nämligen så att det var en gubbe som klippte gräset i en backe, men han var alldeles för lat för att gå upp och ner. Istället hade han satt fast ett snöre i handtaget och stod längst upp och liksom fiskade upp gräsklipparen och släppte ner den igen. Inte för att jag nånsin klipper gräset, men jag hade inte gjort så!

2. Påväg hem så hör jag att det kommer en cykel bakom mig så jag kollar bak för att se vilken sida jag skulle ställa mig på för att den lilla gubben inte skulle cykla över mig.

- Oj, det var inte meningen att skrämma dig! Haha

- Haha, nej jag skulle bara kolla vilken sida du kom på så att jag inte var i vägen.

- Jaha. Aa jag har cyklat en mil nu så jag är väldigt törstig.

- Jo det förstår jag!

- Jag tänkte cykla upp till PA:s nu och köpa lite vatten.

- Gött! (Jag svänger av vägen för att gå hem)
- Nej, jag är inte farlig!

- Haha, nej men jag ska hem.

- Det var inte så jag menade. Jag ville bara prata lite. Ha en bra dag!

- Detsamma!

Trevlig, hälsosam gubbe som lyckas missuppfatta mig flera gånger!


Eftersom jag har lyckats glömma av min tredje sak från gårdagen så kommer jag med en från dagens äventyr istället!
Vi satt och pratade lite om spöken och andar på svenskan så jag berättade om mina egna spöken och hur dom hoppade in i min hjärna och manipulerade min dröm. Förutom att jag kände mig lite som ett freak så kände jag liksom hur gråten satte sig i halsen. Jag förstår verkligen inte, men så fort jag pratar om dom så börjar alltid tårarna bygga upp en våg i beredskap att bryta ut! Kul att börja gråta på grund av sina spöken liksom...

Ja, det var väl det jag hinner skriva nu innan Michellisen anländer för att fika!


Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0