It started with a kiss

Jag är ingen miljötjej. Inte på riktigt i alla fall. Jag får typ ångest och bli stressad när jag tänker på miljön och vill verkligen göra något för att förbättra den, men jag orkar liksom inte ta tag i det och engagera mig. Men idag gjorde jag något som jag skulle ha gjort för längesen men har glömt bort. Jag ändrade min startsida från Google till Blackle! Det stod om det i någon tidning för minst ett år sedan, men det var inte förän nu som jag kom att tänka på det. Det är en söksida, precis som Google, men grejen är att istället för att ha en vit bakgrund så har de en svart. Svart är mycket mer enegrisnålt än vitt så bara genom att folk använder sig av Blackle istället så har 2 225 117.304 wattimmar sparats och det ökar bara hela tiden. Ganska otroligt enligt mig! Det kräver ju inget av mig heller liksom.
Många bäckar små...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0