For so long

Detta är vad en sales assistant håller på med på dagarna
Dagen börjar alltid med ett möte där man får någon slags uppgift. Allt ifrån att hämta best sellers till att sätta ihop en outfit. Sen får man reda på vilka tider som gäller och så är det bara att sätta igång och jobba. Jag är den där som går omrking i butiken och syns för kunderna. Hittar man inte den storleken man vill ha så är det mig man frågar. Att hitta saker i det enorma lagret är lättare sagt än gjort, men det börjar ta sig i alla fall.
Ibland står jag i provrummet och delar ut nummerlappar och ropar efter andra efter nya storlekar istället. Den som tror att provrummet är chill har inte varit där på helgerna. Folk provar uppåt 20 plagg och lämnar tillbaka dom så ens händer är för fulla för att man ska kunna få en hand över att sortera upp kläderna med. Jag har märkt att man i en viss kultur inte ens hänger upp saker på galgarna igen, utan lämnar kläder i ena handen och en bunt galgar i den andra.
När butiken stänger så gäller det att vara snabb. Allt ska läggas tillbaka på rätt ställe, i storleksordning och är det för mycket av en storlek så ska det plockas bort. Föreställ er att göra detta när man inte ens ser bordet under kläderna som ligger huller om buller och på helt fel våning.
Ibland kan man slippa undan stängingen med ett tidigare skift. Då öppnar man istället och tar fram alla storlekar som saknas och fyller på, men det är så tråkigt så det vill jag inte ens förklara.
Min uniform + toastol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0