In the summer rain

Varför känns det som att det roliga och ävertyrliga livet slutar när man börjar på högskolan? Så känns det för mig i alla fall. Enligt min egen studeringsplan ska jag ta ett ledigt år efter studenten och sen börja plugga arkitektur. Däremellan finns det så många saker jag vill hinna med att göra! Chansen att jag hinner med allting på ett år är inte stor, men börjar jag plugga ännu senare så kommer jag aldrig att bli klar.
Jag vill, precis som många andra, ut och upptäcka världen. Jag har alltid tyckt om att resa, men nu vill jag verkligen uppleva hur dom lever i dom olika länderna utanför hotellen. Att jobba ett tag som au pair är något som har lockat mig i flera år. Då får man ju verkligen leva ett typiskt liv i det landet man jobbar. Men inte för länge. Jag vill se andra delar av världen också och inte vara fast på samma ställe. Kanske gör jag så att jag faktiskt pluggar utomlands. Det hade varit roligt det med!
Hur om helst så tänker jag inte börja plugga förän jag har fått leva livet helt ut i ett år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0