Socker i kaffet?

Okej! Nu har jag tid och antagligen tillräckligt mycket ork för att berätta om gårdagen och natten.
Kvart över 6 igår så vaknade jag och fick gå upp och packa det jag inte hade packat dagen innan och så bar det av till den lilla staden kallad Vara. Där mötte jag John och vi vandrade till deras fritidsgård Torsbo. Efter en stund så kom också Louise och Sarah. Hela laget var samlat! Vi fick reda på kriterierna för filmen: Temat var jubileum, saker som var tvungna att vara med var nycklar, en sockerbit och ett suprör, och de tre platserna som skulle vara med var en badplats, en servering och bakom en tv. Vad kan man skapa av det tro?! Vi hade massa idéer, men eftersom filmen bara får vara fem minuter så fick vi ta bort en hel del... Fast vi ska göra en lång version av den sen också!
Vi började filma runt 2 vid Nordpolen (som så snällt sponsrade oss med en tårta!!) och det tog mycket längre tid än vad jag trode att det skulle göra. Men det var helt sjukt kul!! Louise fick bada i fontänen vid torget (den badigaste platsen vi fick tag i...) och efter att vi hade gjort massa tagningar så kom polisen och undrade vad vi höll på med haha! Louise spelade med andra ord väldigt bra!
När klockan blev halv 11 var vi äntligen klara med filmandet och kunde börja med redigeringen. Erik tittade förbi en liten sväng också, och det gillades! Framåt 4 inatt eller något så somnade både Sarah och Louise så då satt jag och John och redigerade det som var kvar. Eller, det var väl mest han som skötte det, men jag satt och kollade på i alla fall.
Runt 5 eller 6 i morse så var filmen så som vi ville ha den och det var dags att bränna över den på en skiva så att vi kunde sätta i den i en dator med internet. Det var lättare sagt än gjort... Skivorna var slut så vi letade igenom hela kontoret efter en enda liten stackars skiva som var tom. Till slut så hittade John en och tur var det! Allt kändes bra igen. Men bara för ett litet tag...
Nästa problem vi stötte på var att det inte gick att ladda upp filmen... Lite halvjobbigt sådär eftersom klockan nu var 7 och man var tvungen att ha laddat upp den senast 9 för att få vara med i tävlingen. Då tröttnade jag totalt på all skit! John åkte hem för att se om det funkade på hans dator. Efter ett litet samtal med honom så kom vi fram till att det inte skulle gå... Jag skriver därför ett fint Rosseaumail (ni vet, ett sånt där "fladdra med ögonfransarna"mail typ) till filmfolket där jag förklarade hur det låg till. I väntan på svar så hittade jag ett telefonnummer som jag kunde ringa. Men eftersom jag antog att dom inte började jobba förän 8 så tänkte jag lägga mig i soffan i 20 minuter innan jag ringde (fattar ni hur trött jag var då?? Jag hade inte sovit minsta lilla på nästan 26 timmar...) och jag somnade! En timma senare vaknar jag av ett sms och bestämmer mig för att ringa det där samtalet. Men då var jag så trött att jag mådde illa så jag struntade i det och gick och la mig istället. När Sarah kom upp så tyckte hon att jag skulle ringa ändå, så tack Sarah!!! Hade det inte varit för dig så hade vi inte pratat med den trevliga tjejen på andra sidan luren och fått reda på att vi kunde posta filmen istället. Underbart!
Och ja, någonstans där åkte jag hem för att sova. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så trött! Men nu är jag inte tröttare än vad jag brukar vara vid den här tiden... Eller jo, lite kanske. Men jag är glad ändå för snart kommer Erik hit och det är bäst!

Imorn så är det dags för filmkväll i aulan igen efter skolan, så jag kommer inte ha tid att skriva imorn heller. To bad for you. Eller mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0