Little me

Tidigare i veckan så hade Metro skrivit en artikel om vad man skulle göra om man, precis som så många andra, blir deprimerad av hösten och mörkret. Deras råd lät ungefär: Om du redan är deprimerad av annat så bör du prata med en psykolog. Om du däremot inte är deprimerad sedan tidigare så ska du bara försöka acceptera att det är en mörk årstid, men att den snart går över.
Jaha? Det hade jag väl kunnat räkna ut själv? Därför så tänkte jag dela med mig av det som fungerar för mig när höstens mörker tar över.
~ SOLA!! Att ligga i solariet och låtsas att man är på en strand gör väldigt stor skillnad för mig!
~ Spadagar! Ha en spadag med kompisar, eller ensam. Alltid lika skönt med ansiktsmasker och hårinpackningar.
~ Trotsa vädret! Kör igång sommarlistan på spotify, ta på dig sommarkläder, kika på bilder från sommaren, drick smoothies och låtsas att det fortfarande är sommar. Fast gå för guds skull inte ut!
~ Planera sommaren 2011! Kolla på olika hotell, festivaler och annat! Tänk ut allt roligt du ska hinna med nästa sommar!

Sen är det ju faktiskt inte så himla hemskt att acceptera hösten heller. Tänk vad mysigt att äntligen få tända levande ljus i alla rum, begrava sig bland kuddar och filtar i soffan och ha mysiga filmkvällar med kompisar!
I like it!

Kommentarer
Postat av: Louise

svar: myskvällar med film är definitivt bättre.



förresten bra tips, jag gillar dem!

2010-09-26 @ 20:21:44
URL: http://envanliglouise
Postat av: Lisa

jag håller med louise :)

på alla punkter!

2010-09-26 @ 20:44:52
Postat av: melinda

"och gå för guds skull inte ut" hahahah den va fan klockren! :D

2010-09-28 @ 18:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0