Gömma nyckel

Igår fick jag ett sms där det stod att det regna. Jag kollade ut. Mycket riktigt så gjorde det det. Jag och Daniel som skulle varit nere på stan bestämde oss för att bara vara hos mig istället. En stund senare får jag ett till sms där han säger att det har slutat. Ytterligare en gång kikar jag ut genom fönstret. Han talade fortfarande sanning. Men det ändrade inte våra planer. Jag gick iväg för att möta honom på sin vandring hem till mig. När jag kommer ut märker jag att det har börjat regna igen. Då var det redan försent för att byta jacka och ta en med luva istället. Hejdå ofrissiga hår! Tur för mig att han nästan var framme så jag inte behövde gå så långt.
På kvällen blev vi helt plötsligt väldigt sugna på Ben & Jerry's. Enligt mamma spöregnade det ute. Hon hade sprungit 20 meter till bilen, men blev ändå dränkt. Men regn eller inte, vi skulle ha glass. Vi beväpnade oss med ett paraply. Men ännu en gång hade vädret vänt och det duggade bara.
Hade molnen humörsvängningar eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0