All you need to know

Jag är heeeelt pank! Eller nej, jag ska inte överdriva nu... Jag har ju i alla fall 26 öre på kortet och ett australiensiskt cent i plånboken. Det kommer man långt på! Man kan ju till exempel köpa 26% av ett tuggumi i automaten på PA:s, eller varför inte 3,7% chokladboll i caféterian? Njae... så bra kanske det inte är ändå. Men jag är två snygga klänningar rikare!
Egentligen så kanske det ligger lite braigt i det... Jag menar, jag kan ju inte köpa godis eller fika i skolan. Inte hemma heller för den delen. Så det är ju bättre för hälsan. Man kanske borde ge det som ett argument för dom fattiga.
"Plånbokens smärta är bra för ditt hjärta"
Hmm... Så bra kanske det inte är ändå... Men man kan ju i alla fall låtsas att man sparar pengar på det. Det gör man ju på sätt och vis. Istället för att köpa godis så sparar jag pengarna och köper kläder för dom. Det är ju en jättebra idé! Att jag gör det åt andra hållet och börjar med kläderna spelar ju ingen roll. Det gör det bara lättare att stå emot godiset, eftersom jag inte har någoting kvar att köpa för.
Jag kanske borde bli ekonomirådgivare. Jag skulle göra ett mycket bättre jobb än hon i En Shopaholics Bekännelser!


Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0