Ser du det jag ser?

Ja det var ju det där med dom utlovade inläggen igår... Men jag orkade helt enkelt inte och Hairspray var alldeles för bra!
I helgen fick jag en sak jag misstänkt ett tag bekräftad. Jag är väldigt beroende av min mobil. Inte bra alls, men så är det i alla fall! Det började med att batteriet valde att inte göra som jag sa längre utan dog innan jag kom hem från skolan i fredags. Eftersom vi skulle till båten direkt så hann jag bara ladda den en liten stund. Men ja tänkte att det gör ju inget för imorgon så kommer ju pappa och han har laddaren som funkar i båten! Så ja... jag var glad ändå!
Jag kommer ner i båten och hittar en liten fyrkant som jag tror är en lampknapp, men det var inte det så då blev jag väldigt nyfiken. Det visade sig att det var ett lock och när jag lyfte på det så hittade jag...*trumvirvel*... ett vanligt eluttag!! Men hade jag med mig min vanliga laddare nu då? NEJ! Bara några timmar efter att det hade blivit lördag morgon så slutade den att leva igen...
Då började paniken! Jag blev sur och grining och pratade helst inte med någon. Och eftersom jag inte gjorde det och inte hade något annat att göra så blev jag trött och sov bort i stort sett hela dagen. Bra tidsfördriv??
Pappa kommer äntligen till båten och jag river igenom hela bilen efter den där dumma laddaren, men den bara ville leka kurragömma och det ville inte jag så jag gav upp. Då blev jag ju inte gladare precis... Men till slut hittade pappa äntligen den!! Lyckan var gjord och jag ville inte lämna min mobil för en sekund! Det var lite som att man träffade någon man inte träffat på länge och sen aldrig vill lämna den igen...
Det var väl en ganska lärorik upplevelse trots allt... Nu vet jag att jag inte skulle klara mig utan den i alla fall!

Här skulle det vara en bild som jag redan innan kände att den tillhörde det här inlägget, men bara för att jag klantade till det så kanske jag inte får den förän imorn... Men men

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0