It's a rich man's wolrd

Den 24 augusti fick jag mitt barnbidrag/studiebidrag (vet inte vad det är just nu faktiskt). Igår var det den 25 och mitt konto är redan nästan tomt. Jahapp så kan det gå... Eftersom vi var i Skövde i helgen så gick det åt lite pengar, men jag hade inga så jag fick låna av mamma. Självklart ville hon ha tillbaka dom nu direkt så det var bara att ta ut. Snäll som hon är så slapp jag i alla fall betala mjukisbyxorna. Alltså var jag bara skyldig 600.
Då var det bara 500 kvar...
Jag gick in till Vero Moda igår med Michelle och vi provade massor, men jag intalade mig själv att absolut inte köpa något! HA! Jag Kan inte prova kläder utan att bli kär i minst ett plagg och när jag är kär i något så Ska jag ha det (en gång när vi var i Turkiet letade vi igenom varenda smyckesaffär i hela stan eftersom jag har blivit kär i ett armband dagen innan, men kunde inte komma ihåg vart det var. Det tog hela kvällen för alla affärer såg likadana ut. Men där var den! Längst ner på gatan! Nu ligger det i skåpet, välanvänt och fortfarande lika fint). Hursomhelst så blev jag kär i en tunika och lite i en klänning, men den klänningen klarade jag mig utan. Tunikan kunde jag självklart inte låta bli så jag köpte den... Nej, jag ångrar det inte, men lite mer pengar hade jag ju inte tackat nej till.
Nu är kontot ännu tommare och jag hoppas verkligen att jag klarar mig med dom i en månad. Så snälla! Dra inte iväg mig på saker dom kostar pengar! Om ni inte bjuder såklart...


Kommentarer
Postat av: Michelle

jag bjuder inte och vi ska till liseberg nu när du är pank tycker jag (bara för att jävlas förstås)

2009-08-27 @ 12:09:44
URL: http://michellekallin.blogg.se/
Postat av: Gittan :D

500 kr för Melinda är lika med att Melinda är rik :D

2009-08-27 @ 19:10:30
URL: http://melindahellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0